lördag 15 oktober 2011

Oj så många!

Såg just att det kommit till flera stycken "följare" av bloggen.
Kul - men det ställer ju lite krav också. Krav på att jag verkligen uppdaterar lite mera.
Först vill jag säga att jag hittat flera stycken trevliga och innehållsrika bloggar under senaste veckan. Det kan man göra om man klickar på länkar hos andra bloggare. Jättekul!

Tyvärr har jag inga foton att lägga in här, men lite kreativ har jag börjat bli igen.  ;)
Jag HAR
  • fingerstickat två stycken halsvärmare i tjockt garn
  • börjar sticka en väska på rundsticka, som sedan ska tovas
  • plockat höstlöv som jag doppat i honungsvax
  • gjutit några änglar och rosor i betong
  • sytt om ett par jeans och en tunika
  • fixat till en kudde av en av makens trasiga ulltröjor
  • gjort pulsvärmare av ärmarna på på ovanstående tröja
  • tillverkat ett träd i luffarslöjd - mitt första
Jag SKA
  • röja och fixa till i mitt "möjlighetsrum" (tar tid)
  • börja med julkorten
  • tova några alster
  • sticka av garnerna jag har i mitt lager
  • virka av garnerna jag har i lager
  • tillverka tenntrådsarmband
Jag VILL
  • försöka mig på lite mera luffarslöjd
  • tillverka kassar av kaffeförpackningar
  • fläta korgar/burkar av förpackningar
  • fläta av nävern som jag har liggande
  • virka med mattrasor
  • och en hel del annat
 Tänk att man måste jobba också - men jag har ett inspirerande jobb och fina arbetskamrater och det gör ju att tiden går fort även på jobbet.  ;)

 Någonstans hittar jag säkerligen tid för att få gjort en del av det jag räknat upp.
Lovar att det blir foton på det jag gör framöver.

 Om två veckor tänker jag åka på symässan på Kviberg. Tycker att det var tråkigt att det inta var någon på Åhaga i Borås denna hösten.
Kanske någon annan som ska dit fredagen den 28/10.
Meddela gärna i så fall.  ;)

Nu tänker jag vandra runt bland bloggar en stund innan det blir lite stickning på rundstickan.

Inga kommentarer: