söndag 16 oktober 2011

Gratismaterial är toppen

Kreativiteten finns tydligen någonstans inom mig.  ;) Idag när jag plockade ner humlen tog jag vara på de längsta stjälkarna och virade dem till kransar. Tänker använda dessa som stomme när jag gör julkransar, i alla fall några av dem.
För övrigt finns det en hel del gratismaterial på fotot.
Två björkbitar som kan användas som handdag om man vill. Mossa och snöbär i krukan, stenar och annat jox på kabeltrummorna som jag fått.



Jag tog ett kort på annat ställe också.
Här ser man att en av kransarna har fått med humlekottar också.
Ljusställningen har vi tillverkat av hässjestörar och rör. Sedan har jag satt dit ljuslyktor. Detta gjorde vi förra hösten.

2 kommentarer:

Rebeccas DIY sa...

Ljusställningen blev jag väldigt förtjust i! Vi har massa hässjestörar liggande i en bod och rör i mässing. Detta måste jag bara göra!
Ha en skön söndag!

Unknown sa...

Very nice! Jag har också en massa humle. Måste göra egna kransar av dem. Det blev lite höst pyssel i trädgården igår. Plockade in dahlior och fuchsior i potatiskällaren. Lite betonggjutning av ljusstakar till julmaarknaden i kyrkan. En bra helg. Ha en skön vecka.