torsdag 7 januari 2016

Skaparlusten är delvis tillbaka


Min ork och min skaparlust har verkligen varit lika med noll under lång tid.
Men nu har jag fått en diagnos, hypothyreos, och medicin för detta så orken och lusten infaller ibland samtidigt.  Då  känns det  väldigt bra!
Under hösten har jag gjutit en hel del betongalster.
Nu under vintern ska jag försöka få fart på stickor, virknålar och kroknålar.
Hoppas att det blir så.

Jag tänker röja ut en hel del grejer från mitt "arbetsrum". Sådant som jag vet att det inte kommer att hända något med. Tyger, papper och pysselmaterial. Kanske hamnar något på blocket eller tradera. Vi får väl se hur det blir.

Här kommer några foton.

Min arbetshörna i trädgården.

Knalleslöjdarnas höstmarknad vid Boråstorpet

Några fler av mina betonggrejer.

De stickade alstren har Britt-Marie gjort.
Vi delade bord på marknaden.

Inga kommentarer: