tisdag 11 januari 2011

Nya tag då då....


Kan meddela att "Fåret Shawn" har flyttat in hos Fred nu.
Känns bra att Fred i alla fall kunde se vad det skulle föreställa.  ;)
Shawn blev så mycket större än vad jag tänkt mig när jag hittade mönstret och började virka.
Den Shawn som finns på bilden har jag inte virkat, det är bilden från mönstret som jag virkat efter.
Jag ska försöka få till en mindre modell också - någon gång.

Nu har jag två kort som ska göras under denna förmiddag.
Det är för Skrotbokens räkning som dessa ska göras.
De borde varit klara redan, men den skaparlust som jag hoppats på har inte infunnit sig så starkt som jag önskar. Kanske kan detta bli en början i alla fall.

Uppdaterad klockan 10.50
Jag har nu meddelat Skrotbokens administratörer att jag tyvärr måste lägga av alla mina försök till inspiration för dem. Hur ska jag kunna inspirera någon när jag själv inte kan uppbringa den allra minsta lilla gnutta egen inspiration. Ett stressmoment är alltså bortplockat nu. Inte roligt - men nödvändigt.Jag gick upp klockan halv sju idag för att fixa två kort innan jag ska in till sjukhuset och röntga höftled och händer.(pga värk) Sedan är det jobb under kvällen. Den vanmakt som jag kände över att inte få till det som jag tänkt mig blev bara för stor till slut. En lättnad när jag väl skickat iväg meddelande om att jag inte har någon inspiration att bidra med. Nu går jag vidare med mitt eget skapande, i den takt/otakt som jag orkar, kan och vill.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Klokt beslut att stoppa i tid när man känner sig stressad. Hoppas inspirationen infinner sig så småningom i alla fall.

Bollebygdsbo sa...

Tack Inga.
Jag är sådan att om det är något som måste göras och det tar emot - då blir inget annat heller gjort. "Måste" ju göra det där andra först! ;)

skrotboken sa...

Vi kan inte annat än beklaga men det är ju helt rätt och sant att man måste prioritera i livet.
Vi önskar dig all lycka till med det fortsatta skapandet och du vet att om sakernas tillstånd förändras och lustan återvänder igen så finns vi där med öppen dörr.

Lycka till med allt under nya året
kram

Bi och maxell