onsdag 20 oktober 2010

Tiden går

"Vart tar tiden vägen" är ett uttryck som man ofta både säger och får höra.
Nu säger jag likadant - "Vart tar tiden egentligen vägen?"
Mycket av tiden "slösar" jag nog bort på saker som inte vare sig är nödvändiga eller särskilt bra.
Min tid har jag inte använt till särskilt mycket kreativt skapande, i alla fall inte för skapandets egen skull.
Jag har sysslat med en hel del saker - som trädgården, varit tillsammans med barnbarnen, varit på höstmarknad - och naturligtvis jobbat.
Jobbet tar ju tid från annat. ;)

Igår fick jag äntligen gjort ett kort igen!
För Skrotbokens räkning.
Jag tror att det kommer att finnas på deras blogg på fredag.
Detta var ju så roligt att komma igång igen så jag tänker passa på med julkorten redan nu, eftersom min arm fortfarande inte vill tillåta mig att virka eller sticka.
Armen - ja alla mina muskler och leder - verkar må bättre när jag styrketränar på ett bra sätt.
Det försöker jag göra 2-5 gånger i veckan, men även här kommer jobbet emellan då och då.  ;)

Nu ska jag kolla upp öppettiderna för Pysselskafferiet innan jag ska till Borås i annat ärende.

Inga kommentarer: