fredag 6 november 2009

Imorgon är det lördag......

...... då blir det kortmakeri för (nästan) hela slanten. ;))
Maken ska till skogen så jag har dagen själv här hemma.
Inte alls fel lite då och då. ;))

När jag inte fixar med korten tänker jag göra klar det jag virkar - en sjal till.
Bara några varv kvar.

Igår hittade jag en tröja som min mormor stickat till mig för jättemånga år sedan. Då minns jag att det var lite nyhet med rundsticka. Den anvädes till att sticka oket på tröjan.
Hade tänkt ta ett foto, men tröjan ligger visst kvar inne på skrubben. ;/
Nåväl, här kommer bilder på några andra saker som jag själv gjort för några år sedan.

Jag sysslade en del med tenntrådsarbete.
Gjorde armband, halsband och örhängen som jag sålde.



Textiltryck har jag också ägnat mig åt.
Även det väldigt roligt.


Numera är det mest scrapping och stick/virk och sömnad som gäller.
Det går ju faktiskt att kombinera. ;))

2 kommentarer:

Call design sa...

Håller med dig, det är kul att vara mångsidig och att kombinera flera olika saker med varandra. Ha en skön pysslar dag och trevlig helg!

Carina sa...

Hej!
Ojjj,vad fint örhänge och tavla du gjort.Hoppas du får en härlig kortskapande dag idag.Skall själv arbeta hela dagen.

Kram!