lördag 3 oktober 2009

Virkar, virkar och stickar, samt virkar lite


Detta är vad jag håller på med just nu.
Kortmakeriet har hamnat lite i bakgrunden, men nog ska det bli några kort också framöver. ;)

Jag stickar ju dessa roliga "sjalmössor", (som jag kallar dem).
Senaste veckan har det även blivit några virkade sjalar.
Jag såg dessa på Syfestivalen i Borås.
Modellen kallas "Tony Irvings sjal".
Tydligen hade han en sådan i TV någon gång. Vet inte om han själv gjort den. Snygg och användbar och jätterolig att virka. Alla möjliga garner är användbara. Bara det gör ju att fantasin kan blomstra.

Nu ska jag avbryta virkandet med lite dammsugning. Är bra med lite variation på kroppsställningen. ;)

Under eftermiddagen ska jag se till att fotografera lite av stick- och virkalstren för att lägga ut på bloggen.

Kom på nu att det får nog bli lite mer handarbete under tiden melodikrysset är på radion.
Dammsuger jag då kan jag ju inte höra radion - väldigt dumt. *ler*

Önskar er en bra lördag även om vädret är riktigt ruskigt på sina håll.

Inga kommentarer: