söndag 8 mars 2009

Miljövänlig

Läser i tidningen "Scrapbooking mm" om miljövänlig scrapping.
Jag ska bli en miljövanlig scrappare nu. Även i vardagslag försöker jag se till miljöns bästa.

Åter till tidningen. Där läser jag att man ska använda materialet man har. Om man aldrig "kommer till skott", utan handlar på sig saker då och då, är det ju resursslöseri.

Alltså här ska skapas och struntas i prestationsångest och andra hinder. :)

Idag ska jag allra först plocka ordning på allt jag har, sedan börjar skapandet.
Inte tänker jag följa trender bara för att det är just "TREND".
Det jag ska göra - det gör jag för att jag själv tycker om det.

På mässan igår köpte jag sådan där klisterplast att sätta på akrylklossar,
och som gör att man slipper montera stämplar på EZ-foam. Verkar väldigt bra.

Mågen fick tag på en stämpel som gjorde honom väldigt glad och nöjd.
Scraplyckan har gamla bilmodeller som stämplar, där hittade han enVolvo Amason.
Eftersom de har en sådan bil blev de båda nöjda med det köpet. *ler*

Jag köpte också några stämplar som jag snarast ska testa.
Återkommer förhoppningsvis med lite bilder senare idag- framemot kvällen troligtvis.

Det är den 8 mars idag, vilket innebär Internationella Kvinnodagen.
Skrotboken och Allt om scrap har skriver om detta.
Jag har skrivit lite om mina tankar på min "vanliga blogg".

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjälp oss att förbättra vår hemsida. Kom med tips och ideér!

MVH/ lekrummet