fredag 7 november 2008

Tala om kreativitet!


Idag, den 7 november, står det Ingela i almanackan.
Så heter ju jag - alltså har jag namnsdag. *ler*

Maken hade tänkt på detta tidigare i veckan, men missat det idag.
Äldsta dottern ringde för att gratulera, men jag var ute med hunden så maken svarade.
Efter att blivit påmind fixade han till en liten överraskning. *S*
Vi skulle äta grillad kyckling, (som han bestämde igår kväll,) och som jag köpt när jag var och handlade.
Så var det dags att lägga upp maten.
Öppnar påsen med kycklingen - oj vad liger däri???
Ett kort med Rumpenissarna på!
Bakpå kortet stod det skrivet: "grattis på namnsdagen älskling"
Jag skrattade verkligen gott åt denna överraskning.
Visst är min make kreativ!

Det enda kreativa som jag gjort idag är att mangla linnedukar.
Fast ...... kreativt.....? är väl mer sysselsättning än kreativitet ...... ?
Imorgon är det kortmakeri som gäller.
Ska även fundera lite mera på Stämpelbodens jultävlingsalster.

En sak som jag återkommer till är att jag liksom inte vågar ta ut svängarna i mitt skapande, i alla fall inte förrän jag provat några gånger.
Måste sluta vara feg och verkligen våga mer!

1 kommentar:

Eleonora sa...

Gulligt påhitt av maken! Klart du ska våga mer i ditt skapande. Låt ingenting stoppa dina tankegångar! Hur tror du alla stora konstnärer blev så stora? För dom vågade! Så jag hejar på dig och säger "Lägg an". Lördagskram till dig Ingela.