söndag 16 november 2008

Nygjort


Nu kan jag visa några saker som jag skapat av papper.
Detta papper som jag köpte förra hösten fick mig att tänka på FIA-spel.
Sagt och gjort, det fick bli ett slag JUL-FIA.
Jag har använt mig av stämplar från Stämpelboden,
delvis eftersom jag skickade in detta till deras Jultävling etapp 1.

Hjärtanen är utstansade med min Cuttlebug.

Vad skulle jag göra spelpjäserna av?
Jag hade några limstavar i olika färger.
Dessa smälte jag ned till platta former,
gjorde hål och nu sitter de på blomsterpinnar i varje hörn.
Hörnplattorna är stämplade med Stämpelbodens julgranskulor.


Jag ville testa min BIG-platta också.
Därför blev det en låda till barbarnen
där de kan lägga sina önskelistor.
Julstämplarna kommer från Stämpelbodens nya julkollektion.
Tomtarna som kikar fram hör inte till den senaste kollektionen,
men jag tycker mycket om dem.


På "gavlarna" stämplade jag med renen,
en jättefin stämpel från Stämpelboden.
Jag satte i en liten bjällra också när jag trädde
läder-remmen genom hålen upptill på lådan.




När asken var klar och jag fotat av den kom jag på
att det ju är tre syskon Ahagen.
Alltså stämplade jag ytterligare en liten nyfiken tomte
som jag satte fast ovanför "tomtefar".

Är nybörjare både på stämpling och att beskriva vilket material jag använt mig av,
men jag ska försöka i alla fall.
Materialet till ”Önskelistelådan” är kartong från Stämpelboden,
med den bruntonade sidan utåt.
Stämplar från – just det Stämpelboden.
Vitt och genomskinligt embossingpulver.
Ett lädersnöre trätt genom hål upptill på kanten.
Bjällran på sidan hittade jag
bland mina ”gömmor” i ”möjlighetsrummet”.

Det var verkligen kul att göra denna låda.
Nu har de tre äldsta barnbarnen fått den
att lägga sina önskelistor i.
På baksidan finns stämpelbodens ”önskelistestämpel”
från de nya stämplarna ”En REN jul”
Detta är några av mina första alster.
Nu ska jag fortsätta öva -
öva och öva för att bli bättre på detta roliga.

Titta gärna in på Stämpelbodens blogg för att rösta på "5 i topp".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att titta in hos dig fina saker hos dig och tack för besöket och din kommentar på min blogg:)
Välkommen tillbaka, hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

Carina sa...

Lyckliga du med din cuttlebag.Och det blir så bra.


Kram!

Anonym sa...

*fniss*
Bra kan det säkert bli när jag övat och tränat mycket mera. :-)

Älgen/Christine sa...

Tack för besöket i min blogg. Vilka fina saker du gör och FIA spelet är bara sååååå häftigt. Kul med nya idéer.
Ha det bra
Älgen/Gäst DT Stämpelboden