söndag 26 oktober 2008

En någorlunda kreativ dag.

Jag har varit i Kungsbacka och visat några i Tölö församling hur de skulle börja göra figurerna till en julkrubba.
Som jag skrivit tidigare har jag tillverkat två stycken julkrubbor, till kyrkan i Hindås och hit till Bollebygd.
Tölö församling har frågat mig några gånger udner åren om jag kunde göra en uppsättning även till dem. Jag trodde att det skulle gå, men jag insåg att orken inte räckte till.
Nu har de tänkt försöka själva och har lånat figurer från Hindås.

Idag var jag där bara för att visa hur jag hade gått tillväga.
Några trevliga timmar var det, och jag fick lära mig några andra bra grejer av dessa damer.

För övrigt har jag äntligen fått klart i mitt "Möjlighetsrum". Nu har även inspirationen och skaparlusten börjat infinna sig. Det är jag glad för. *ler*

Jag har handlat en hel del scrap- och stämpelsaker på nätet den senaste tiden. även butikerna har ju fått besök av mig.
Nu är det nog lite väl mycket som jag handlat på en gång, men jag ska snart visa lite bilder på vad jag använder sakerna till.
Inspirationen tänker jag till viss del hämta härute på nätet.
Ni är alla så duktiga med att dela med er.

På tisdag ska jag visa en sak som jag kan börja använda då. *ler*
hade jättegärna velat vara med på Scrapmaran hos stämpelboden nästa lördag, men jag jobbar från klockan 15-19. Hur som helst så är det ju försent att anmäla sig nu ändå.

Vi "ses" via bloggarna.

Inga kommentarer: